Кекештену - баланың сөйлеу тіліндегі ең жиі кездесетін бұзылулардың бірі. Жер шарындағы әрбір елуінші бала кекештенеді. Көбінесе кекештілік 3 - 5 жас аралығында болады, сәби күрделі буын құрылымындағы сөздерді үйрене бастағанда, сөздік қоры кеңейіп, фразалық сөйлеу жақсарады. Орталық жүйке жүйесінің қолданыстағы органикалық ауруы аясында инфекциялық ауру, психикалық жарақат (қорқыныш), эмоционалдық стресс, тұқым қуалайтын бейімділік, тыныс алу жүйесінің үйлесімді жұмысы, дауысты жетекші және сөйлеу аппараты мүшелері бұзылады. Бұл ми жарты шарларының үйлестірілген жұмысының бұзылуына байланысты.

Кекештену әр түрлі жолмен көрінеді. Бастапқы кезеңде бұл конвульсиялық ингаляция немесе мезгіл-мезгіл тыныс шығару болуы мүмкін, бұл кезде бала әр сөздің алдында тоқтап қалады. Кейбір жағдайларда балалар сөздің басында дауысты дыбысты тарта бастайды немесе бірінші дыбысты немесе буынды «сыртқа шығару» қиынға соғады. Жиі кездеседі, бірінші буынды немесе сөзді бірнеше рет қайталау (ma - ma - ma - shina ...).

Нәтижесінде сөйлеу ырғағы, ырғақтығы мен еркін сөйлеуі әсер етеді. Бірақ тек бастапқы сатыда кекештену - бұл сөйлеу ырғағының және сөйлеу мәнерінің бұзылуы. Егер ата-аналар кекештіктің уақытында назар аудармаса және оны өздігінен өтеді деп сеніп, оны жеңу үшін шаралар қолданбаса, онда мектепке кіргенде кекештенген бала сөйлеуге әбден орнықты, қорқыныш бар ауызша қарым-қатынас.

Егер балада кекештенуді байқасаңыз, тұрғылықты жеріңіз бойынша невропатологпен немесе логопедпен байланысыңыз керек. Сонымен қатар, ата-аналар нәресте үшін жұмсақ режимді ұйымдастыруы керек , яғни ауызша қарым-қатынасты минимумға дейін шектеуі керек . Белгілі бір уақыт ішінде ым-ишара мен сызбаларды қолдана отырып, байланысқа ауысыңыз сыбырлауғажәне ән айту. Шамадан тыс эмоционалды және физикалық стрессті баланың өмірінен алып тастаған жөн, мысалы, спортпен шұғылдану. Теледидар бағдарламаларын көруді шектеу керек, әсіресе кешке, оларды ертегі тыңдауға немесе жақсы кеңестік мультфильмдер көруге ауыстыру керек. Ұйықтар алдында белгілі және сүйікті ертегілерді тыныш, күңгірт дауыспен оқыған жөн. Туысқандары мен достары осы кезеңде балаларға мейірімділік пен мейірімділік сыйлауы керек. Біз күшті және жағымсыз эмоцияларды балалардың өмірінен алып тастауға тырысуымыз керек, баланың өмірінің бір күні екінші күнінен айтарлықтай ерекшеленбейтіндігіне көз жеткізіңіз: сонымен бірге ол жүруі, тамақтануы, ұйықтауы, ойнауы және т.б. Оны жақын адамдар ғана қоршап алғаны жөн. Тіпті құрдастарымен қарым-қатынасты шектеу керек.

Тыныштық режимінен кейін (3-5 күн) сіз сыбырлап сөйлеуді ойын түрінде ұсына отырып, мұқият ауыса аласыз. Мысалы, сүйікті ойыншық ауырып қалды, сондықтан барлық отбасы мүшелері сыбырлап сөйлейді. (дайындық кезеңінде логопедпен жұмыс аяқталғанға дейін).

Бірнеше күннен кейін сіз ән айтуды бастауыңыз керек. Балалардың әндерін айту ән айту дұрыс сөйлеу тынысын ұйымдастыруға көмектесетіндіктен, сондай-ақ вокальды құрысуды азайтатындықтан, дауысты және м-н мұрындық дауыссыз дыбыстарды біртіндеп енгізе отырып, дауысты дыбыстарды әр түрлі әндермен бастаған жөн. Үйде сіз барлық отбасы мүшелері қатысатын опера қоя аласыз.

                Әдеттегі сөйлеу әрекетіне көшу біртіндеп пайда болуы керек. Осы кезеңде ата-аналардың сөйлеуіне ерекше мән беріледі, олар тыныш, айқын дауыссыз, интонациялы, лаконикалық болуы керек. Бала бірге сөйлескенде («Біз бүгін қарлы әйел жасадық!»), Немесе баланың шешесінен кейін: «Қандай дәмді түскі ас!» Деп қайталағанда, сөйлеу түрін қолдану пайдалы. Немесе баламен сұрақ түріндегі қарым-қатынас, ал сұраққа жауап беру кезінде, тек қана оң: «Сіз ойнайсыз ба?». «Мен ойнаймын».

                Сөйлеудің маңызды сипаттамаларының бірі - сөйлеу ырғағы - темп. Сөйлеу ырғағын реттеу кекіру үшін сөйлеуді қалпына келтіру әдістерінің көпшілігінің қажетті компоненті болып табылады, баяу қарқын сөйлеу ырғағын жақсартады, сонымен қатар сөйлеуді басқаруға мүмкіндік береді.

Кекештенетін балаға сөйлеуді қимылмен үйлестіруге арналған арнайы жаттығулар үлкен көмек болады, яғни поэзияны қолмен, аяқпен, саусақпен, адыммен, шапалақпен және т.с.с. қимылдарымен синхронды түрде почта ырғағымен оқу. Мысалы, бала А.Бартоның белгілі өлеңін оқиды, әр буынды алақанымен шапалақтайды:

У- РО- НИ- ЛИ- МИ- ШКУ- НА- ПОЛ

0-Т0Р-ВА-ЛИ-МИ-ШКЕ-ЛА-ПУ. . .

Немесе орындарындағы ұрандар:

НЕТ,-НА-ПРА-СНО-МЫ-РЕ-ШИ-ЛИ

ПРО-КА-ТИТЬ-КО-ТА-ВМА-ШИ-НЕ.. .

Немесе жүргізуші:

И-ДЕТ-БЫ-ЧОК,-КА-ЧА-ЕТ-СЯ

ВЗДЫ-ХА-ЕТ-НА-ХО-ДУ…

Қорытындылай келе, жас ата-аналарға сабырлы, салмақты баланы қалай тәрбиелеу туралы кеңестер (ұсыныстар) беру қажет.

 

  • Кішкентай бүлдіршінді алдағы іс-шараларға дайындамаңыз. Тіпті жағымды нәрсені күту шиеленісті тудырады.
  • Баланың жылаған кезде сөйлеуіне жол бермеуге тырысыңыз, әсіресе жылағанда. Есігу буындар мен сөздердің қайталануына әкеледі, ал жылағаннан кейін нәресте ұзақ уақыт шиеленісіп, конвульсиямен дем алады, сондықтан сіз алдымен тынышталуыңыз керек, көңіліңізді бөліп, бір нәрсеге қызығуыңыз керек.
  • Егер бала бір нәрседен қорқатын болса, мысалы, қараңғылықтан, иттен, Баба Ягадан қорықпаңыз. Одан бұл туралы айтуын сұрамаңыз. Біз анамның бар екенін және ол қорғай алатындығын түсіндіруіміз керек.
  • Ешқашан теңшеу қажет емес. Егер ата-аналар асығыс болса, онда олар нәрестені өздері тамақтандыруы және киіндіруі керек.
  • Егер бала күндізгі ұйқыдан үзілді-кесілді бас тартса, онда ешқандай жағдайда оны мәжбүрлеу керек емес. Сіз оған кітап оқи аласыз, аудио сюжет қоя аласыз.
  • Балаңызға бейтаныс адамдардың алдында өлең оқуға мәжбүр етпеңіз, егер ол оған ұнамаса.
  • Ренжітетін жағдайлардан аулақ болыңыз.
  • Егер отбасында кіші бала пайда болып, үлкені қызғанса, үлкеніне кішкентайына қарауға тырысыңыз: оны тыныштандырыңыз, қасықпен тамақтандырыңыз және т.б.
  • Балаларды тыныш үй жұмыстарына тарту. Ойын үстеліне дағдыланыңыз.

Құммен және сумен ойнау жүйке жүйесін тыныштандырады. Ән айтып, музыка билеген пайдалы.

  • Балаға тым жоғары талап қоймауға тырысыңыз. Сабыр бол.
  • Сіздің сөйлеуіңізді қадағалаңыз, ол сіздің балаңызға үлгі болуы керек.

Жақсы сөйлеу - үлкен бата. Оның арқасында сіздің балаңыз өзіне сенімді, салмақты, мақсатты тұлғаға айналады, өзін де, өзгені де бағалай алады, өмірде сүйікті ісімен айналысады.

Овсянникова Елена Викторовна

Логопед мұғалімі

1 біліктілік санаты

біліктіліктің ең жоғары деңгейі

© 2024. Детский сад Акку отдела образования Темиртау